Műhelyeken kívüli tudományterületi konferenciák
Műhelyeken kívüli tudományterületi konferenciák
Jelmagyarázat a kötődéshez
- C: collegista
- CC: egykori collegista
- K: Collegiumhoz kötődő kutató
Eötvös Collegiumi Tudományos Estek
Dátum | Előadó | Cím | Kötődés |
---|---|---|---|
2024. szeptember 18. | |||
2024. április 11. | |||
2024. február 20. | |||
2016. dec. 7. | Tarrósy István | Terepkutatások Kelet-Afrikában | K |
2016. nov. 30. | Bálint Csanád | Avarok, magyarok, zavarok | K |
2016. nov. 23. | Pávai István | Népzenegyűjtés a fonográftól a digitális eszközökig | K |
2016. nov. 9. | Recski András | Matematikai érdekességek - bölcsészeknek is | K |
2016. okt. 26. | Fejérvári Boldizsár | Thomas Chatterton - egy mítosz felépítése és lebontása | CC |
2016. okt. 19. | Ligeti Erzsébet | Békés és harcos együttélés a mikróbákkal | K |
2016. okt. 5. | Vincze Miklós | Légkör és óceán a laborasztalon | K |
2016. szept. 28. | Domokos Gábor | Kavicsoktól a Gömböcig, Gömböctől a kavicsokig | K |
2016. szept. 21. | Simon Zoltán | Európai politika napjainkban - Az Európai Unió és azon túl | K |
2016. máj. 4. | Härtlein Károly | Tudomány - áltudomány | K |
2016. ápr. 27. | Szepesi Balázs | Összkép - a magyar társadalomról | K |
Cséby Hanna | Navigare necesse est? | C | |
2016. ápr. 20. | Balogh Viktor | Egy szubkontinensnyi káosz | C |
2016. ápr. 13. | Falus András | A genetika és epigenetika: biológiai hardver és szoftver | K |
Bécsy Bence | GW150914: az Univerzum rezgését először hallottuk | C | |
2016. ápr. 6. | Vereb Viktor | Fél év évezredek árnyékában avagy Erasmus szakmai gyakorlat Görögországban | C |
2016. márc. 30. | Horváth László | „Elveszett” görög szöveg megfejtése, az új Hypereidés | CC |
2016. márc. 16. | Bokányi Eszter | Aki korán kel, aranyat lel - Napi aktivitási és kommunikációs mintázatok szerepe a munkanélküliségi ráta szociális hálózatokból történő becslésében | C |
2016. márc. 9. | Matura Tamás | Kína, a 21. század globális hegemónja | K |
2016. márc. 2. | Bérczi Szaniszló | Rendezőelvek a természetben és az életben | K |
2016. febr. 24. | Körmendi Tamás | A magyar királyi címer kialakulása és a magyar államcímer vázlatos története | CC |
2016. febr. 17. | Cegelnyik Natália - Tóth Károly | Egy hét „Európa utolsó diktatúrájában” - Minszk testközelből | C |
A Gellérthegyvédő Egyesület előadássorozata, 2024
2024. január 24. | Várallyay Katus | Mesélő kertkapuk - Ménesi úti házak és lakóik történeteiből. | K |
2024. március 6. | Bartha Gabriella | Filmvetítés Medgyaszay István építészről | K |
2024. április 5. | Építészet a Bartók felett – séta a Ménesi és Mányoki úton | K | |
2024. november 13. | Rozsnyai József - Bor Ferenc | A fürdőszálló története és műemléki értékei | K |
2024. december 4. | Gunther Zsolt | A Gellért fürdő felújítása | K |
Megújuló Latintanítás. Akkreditált továbbképzés és szakmai nap latintanárok részére (2024. március 7–8.)
Bartus Dávid | Katonák és polgárok: egy római kori város élete a legújabb brigetiói feltárások tükrében | K |
Szabó Ernő | "Kérlek, mondd tovább, hogy nem vagyunk kövek, csak Múltba zárt világ" – Pannonia feliratos forrásai | K |
Tóth Özséb Áron | "Szavam lanton a dal fonalára fűzöm" ("Verba loquor socianda chordis" - Hor. Carm. IV, 9) – Horatius ódái megzenésítve latintanórákon | K |
Dobos Barna | A videojátékok pedagógiai haszna és szerepe: a mediatizált megismerés lehetőségei és korlátai | K |
Hamvas Endre | Videojátékok a latintanításban: virtuális múzeumok és Pentiment, avagy ecoi krimi a virtuális világban | K |
Czeglédi Sándor | Traditio Viva IV. online latin tankönyv és latintanítást segítő honlapok, új könyvek bemutatója | CC |
Takács László | Servi sunt(?) – Seneca és a rabszolgatársaságok | CC |
Takács László | Játék a nyelvi regisztereken – a koraújkori latin nyelvi tudatosság üzenetei a XXI. századnak | CC |
Óbis Hajnalka | Quid excellentius Cicerone? – Lehetőségek és örökségek Cicero tanításában | K |
Darab Ágnes | Ovidius Icarus-elbeszélésének recepciója a képzőművészetben | K |
Tuhári Attila | "Quis leget haec?" Persius és Iuvenalis szövegeinek iskolai hasznosíthatósága | K |
Szőke Ágnes | Képzőiben is él a latin! | K |
Acél Zsolt | Színházlátogatás előtt és után. Euripidés Dionysos-drámája a középiskolai magyar- és latintanítás középpontjában | K |
Majdán Mira | Költészet és életmód – Martialis epigrammáinak feldolgozása | K |
Majdán Mira | Római élet játékosan a pécsi római kőtárban és latinórán | K |
Eötvözet SZITU Színháztudományi Konferencia (2024. április 25–27.)
Horváth László | Köszöntő | CC |
Kricsfalusi Beatrix | A tényállítás autentikus és ambivalens stratégiái. A CORRECTIV Titkos terv Németország ellen című tényfeltáró anyagáról | K |
Barta Nikolett | A színház mint közösségi esemény a posztmodern korban Kárpáti Péter darabjain keresztül | K |
Hetesi Júlia Fanni | Lehet-e slam a COVID után? | K |
Sediánszky Nóra | „Nem is tudom, miért vagyok szomorú” – A melankólia témája A velencei kalmárban | K |
Szilágyi Zsófia Emma | Adaptáció mint (re)produkció: Bodó Viktor Kafka-adaptációi | K |
Adorjáni Panna | Az Utolsó lecke és a kollektív montázs. Egy 1969-es bukaresti diákszínjátszó előadás alkotói folyamatának felkutatása | K |
Garai Judit | Gyermekvédelemből kikerülve. Az Art-ravaló szocioművészeti projekt részvételi színházi metódusai | K |
Isztrayné Teplán Ágnes | A női identitás otthontalansága August Strindberg Julie kisasszony és Tennessee Williams A vágy villamosa című drámájában | K |
Ferencz Hedvig | A nappaliban és a varródobozban is csend van – Hiányok, terek, tárgyak és elhallgatások összefüggése Hajdu Szabolcs és Szvoren Edina munkáiban | K |
Kovács Viktor | Intrikusábrázolási jellegzetességek Szigligeti Ede és Balázs Árpád A strike című darabjában | CC |
Kovács Dominik | Műfajmeghatározási kísérletek Vörösmarty Mihály Vérnász című drámájának recepciójában (1833–1933) | CC |
Matekovics János Zoltán | Völgyesi András: Bánk bán, 1977, Philther-elemzés | K |
Jászay Tamás | Ruszt József: A pokol nyolcadik köre. Az előadás színházkulturális kontextusa | K |
Varga Kinga | Édes Anna '69 | K |
Szabó Réka Dorottya | A reprezentáció határán: Gothár Péter Én vagyok a Te című rendezésének Philther-elemzése | K |
Jákfalvi Magdolna | Értekezés a dramaturgiáról – Az elrendezés | K |
Cselle Gabriella | A sztereotipikus cigányreprezentáció a népszínműben – Tóth Ede: A falu rossza | K |
Vámos Kornélia | Árulás és szégyen – A kiábrándult Iphigeneia | K |
Forgyács Katalin | Ikermotívum a drámatörténetben | K |
Gemza Melinda | Public Social Responsibility | K |
Kékesi Kun Árpád | Színháztörténet félárnyékban: a Macskajáték szolnoki ősbemutatójáról | K |
Fekete Norbert | „Álmok rabjaként járja végig sorsát” – Marton Endre: Csák végnapjai, 1971 | K |
Kalmár Balázs | Mensáros László és a lieux de memorie | K |
Pamlényi Laura | Helyhatározás – A magyar vidéki színpadi reprezentációja (Kutyaportéka; A te országod) | K |
Kérchy Vera | Lavina a színpadon: Ruben Östlund és a színház | K |
Borbíró Aletta | „Milyen jó, hogy a végén mindig győz a jó”: Krúbi Viktória Királynő Emlékkoncert című előadássorozatának színházi vonatkozásai | K |
Tasnády-Sáhy Péter | Az elhatározott test mint játéktér vizsgálata a gyakorlatban crosscastinggal | K |
Adamovich Ferenc Tamás | „Egyszerre kell rendelkeznünk a tudós agyával, a festő szemével és a költő szívével” – Kepes György pedagógiája és az affektív mozgáspedagógia alapvetéseinek közös pontjai | K |
Deres Kornélia | Mutatványosok és utazó technológiák: a 19. századi tudástranszfer színházi esetei | K |
Szabó Zsófia | Mi ez a cirkusz? Válogatás Pauer Gyula kaposvári tervezéseiből | K |
Horváth Dóra | Mesterséges intelligencia a színházakban | K |
Kmetty Klaudia | Bécs és Budapest színházi topográfiája – Színházszociológiai vizsgálat egy, a két birodalomfél közt húzódó plágium-affér kapcsán | C |
Cseh Dávid Sándor | Áldozni az emlékezetnek – Az Ohara gokō 大原御幸 című nó-drámáról | K |
Doma Petra | A Tsutsui-társulat budapesti fellépése 1930-ban | K |
Tari Eszter | Vajang és kreativitás | K |
Bálint Zsófia | „[c]sak élet és halál dolgában járok” – halálábrázolás a Szólít a szörny ifjúsági regényben és adaptációiban | K |
Egri Petra | Bakancs, túrabot és könnyek: Abramović és Ulay Lovers performanszáról | K |
Demeter Kata | A kultúra romjai Silviu Purcărete, Dragoș Buhagiar és Helmut Stürmer színházi világában | K |
Rumi Enikő | A defiguráció mint jel – Társadalomkritika Alfonsina Storni Két pirotechnikai bohózatának görbe tükrében | K |
Kvéder Bence Gábor | Az még nem múlt, ami rég elmúlt. Mítoszok újramesélése G. B. Shaw színházában | K |
Pap Gábor | Mire jó a dramatikus zene? | K |
Olajos Gábor | A kotta nélküli opera újraalkotása – Monteverdi L’Orfeo című műve az újrafelfedezés időszakában 1904-től 1954-ig | K |
Kertész Ádám | Interszekcionalitás és queer hang: Lindy Larsson és Bon Bon Band: Tschandala/ Svédország sötét arca | K |
Molnár Flóra | Dramaturgia a kortárs európai mozgásszínházban – Anne Teresa De Keersmaeker koreográfiáinak szervezőelveiről | K |
Nagy Ádám | A konceptuális tánc – Kapu a művészetek között | K |
Az intermedialitás szemiotikai megközelítései konferencia (2023. november 10.)
Boros Lili | Megnyitó | CC |
Szívós Mihély | Interikonicitás és intermedialitás | K |
Varga Emőke | Illusztrált költői mű | K |
Benyovszky Krisztián | Verbális és vizuális jelterek interakciója | K |
Gráfik Imre | Tudás elsajátítás (kézműves mesterség) a verbalitás és vizualitás jegyében | K |
Uhl Gabriella | Alkotó/tértörténetek megjelenítésének lehetőségei a köztereken | K |
Daróczi Gabriella | A szöveg nélküli képkönyvek rendezettsége | K |
Borbíró Aletta | Dobd fel magad! - Dalszövegek jelentésváltozása újabb mediális rétegek hatására | K |
Mitnyán Lajos | Megjegyzések a Mesterséges Intelligencia által létrehozott esztétikai tárgyak szemiotikájához | K |
Nagy Fruzsina | Aketonet passim motívumának művészetközi vizsgálata a József és testvérei című tertalógiában | K |
Kolumbán Adrienn | Színpadra alkalmazott mítosz. A Béke Ithakában című színházi előadás intermediális vonatkozásai | K |
Újvári Edit | Kép és szöveg kölcsönhatások: Intermediális és interikonikus kapcsolatok Botticelli Venus-képein | K |
Boros Lili | Fényképezni tilos! Az intermedialitás fogalmi megközelítései a művészettörténetben és a szemiotikában, interpretációs alkalmazhatósága a konceptuális művészet példáin keresztül | CC |
Szívós Mihály - Vámos Hanna | Az iskolai szemléltetés metonimikus és szinekdochés ikonicitással az intermedialitás kontextusában | K |
Test-symposium konferencia (2021. jún. 11-12.)
Horváth Krisztina | Test-tájak: Tóth Krisztina novelláinak test- és tájpoétikája | K |
B. Kiss Mátyás | Köszöntő | K |
Zsadányi Edit | Dehumanizáció, nemek és nemzés kérdéseinek összefüggése Kertész Imre Kaddis a meg nem született gyermekért című művében - plenáris előadás | K |
Moklovsky Réka | A nadrág tisztessége és a szoknya csábereje - Androgünitás és nemváltás Virginia Woolf Orlando című művében | K |
Nyerges Csaba | „A testem diktál, látni és lélegezni még enged.” - A szorongás mibenléte Kiss Tibor Noé Inkognitó című regényében | C |
Szirák Anna | A hernyó-lány átváltozása: a lánytest ábrázolása Joseph Sheridan Le Fanu Carmilla című vámpírtörténetében | K |
Szarvas Réka | Nőies írás, szomatizált szöveg, textualizált test: a test és a szöveg kapcsolatának felfedése Gillian Flynn Éles tárgyak (2006) című regényében | K |
Fehér Enikő | „Csak a test emlékszik, az elme nem” - Az idegenség nyelve Molnár T. Eszter Teréz, vagy a test emlékezete című regényében | K |
Tarnai Csillag | Játékos szabadulás a testi fegyelmezettségből - Ottlik Géza Iskola a határon című regényének testpoétikai és játékontológiai elemzése | C |
Mosza Diána | A himlőhelyes, a szűz és az önfertőző - korporális karakterképzés az Iskola a határonban | CC |
Somogyi Katalin | A testetlenség mítosza Márton László: Árnyas főutca című regényében | K |
Gaál Gabriella | Ha a test beszélni kezd - Szvoren Edina, valamint Tóth Krisztina prózaköteteinek korporeális szempontú olvasata | K |
Kovács Dominik | A test és az identitás kérdései Tompa Andrea Omerta című regényében | C |
Kovács Viktor | Genealogikus összefüggések, testreprezentáció Láng Zsolt Bolyai című regényében | C |
Pártay Kata | A test határainak felszámolódása a Bakkhánsnőkben | CC |
Beszkid Judit | A lémnoszi nők | CC |
Pintér Kitti | Test és halandzsa - Garbalirbibarba Perbetirbi jérbég arbalarbattirbi narbaplórbójarba | K |
Santavecz Anita | Rembrandt eladja a holttestét - a test felbomlása Bródy Sándor Rembrandt-ciklusában | K |
B. Kiss Mátyás | A Párt ökle és az állam teste. A kollektív test képe mint az ideológiai legitimáció eszköze az ókorban és a XX. században | K |
Bass Judit | Az autopatográfia és a detektívtörténet összefonódó elbeszélésmódjai Karinthy Frigyes Utazás a koponyám körül című regényében | CC |
Polyák Enikő | Beteg testek színrevitele Németh László Irgalom című regényében | K |
Gregor Lilla | Az elbeszélhetetlen elbeszélésének módjai Nádas Péter Saját halál című művében | K |
Nagy Emese | A szabadulni vágyó lélek teste elfogy - Lelki problémák fizikai kivetülése Han Kang Növényevő című regényében | K |
Muntag Vince | „Mintha a testére írták volna.” Testtapasztalatok dramatizálása Molnár Ferenc műveiben | CC |
Nagy Dóra | A test tudat/lanság Egressy Zoltán, Háy János és Székely Csaba műveiben | K |
Egri Petra | Performatív test - abjektált test Marina Abramović Balkan Erotic Epic performanszában | K |
Németh Nikolett | A hangzó test mint egyediségünk megnyilatkozása | K |
Molnár Brigitta | Önmagunkkal szembesülve - tükröződések a képzőművészetben | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2019. nov. 15-16.)
Horváth László | Ünnepélyes megnyitó | CC |
Egri Petra | A színre vitt divat: kortárs ruhaperformanszok | K |
Bálint Zsófia | Fehér ólom és egyéb mérgező anyagok - Sminkek a XVI-XVII. század színpadán | K |
Zoltán Áron | Bevezetés az előadóművészi verselemzés módszertanába | K |
Németh Nikolett | A szemiotikus khóra térnyerése a performatív eseményben | K |
Doma Petra | Sadayakko és Hanako Budapesten | K |
Váradi Ágnes | Magyar drámák hősnői a Vígszínház színpadán 1896 és 1918 között: Varsányi Irén szerepeiből | K |
Kalmár Balázs | „Van itt valaki” | K |
Szánthó-Rojas Monika | Egy magyar emigráns Spanyolországban (Orbók Lóránd: 1884-1924) | K |
Mohai Aletta | Anka Berićeva, egy életmű összegzése - Karagity Antal drámai munkássága | K |
Cseh Dávid Sándor | A „most” dobbanásai - A színpadi idő természetéről Zeami Tenko [cím japán írásjelekkel] című nó-drámája kapcsán | K |
Barta Nikolett | Az idősíkok kezelése Kárpáti Péter Tótferi és Pájinkás János című darabjaiban | K |
Kovács Viktor | Intrikusábrázolási azonosságok Vörösmarty Mihály Csongor és Tündéje és Gaál József A peleskei nótárius című tündérbohózata között | C |
Kovács Dominik | „Senyvedünk!…” - Az elhallgatás-alakzatok traumafeldolgozó jellege Bródy Sándor A tanítónő című művében | C |
Bíró Árpád Levente | Önkéntes. Színház. - Esettanulmány a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház önkéntesei által készített előadásokról | K |
Vági Eszter | Élményszínház születik | K |
Antal Klaudia | „Hollywood a Fehér Házba költözött”, avagy a politika teatralitása | K |
Pandur Petra | Múltfeldolgozás közösségi színházzal - MU Színház: Gyerekkorunk ’56 | K |
Adamovich Ferenc | Fizikai színházi tréning táncművészeknek | K |
Lengyel Emese | A nők helyzete Cecilie Ore és Bibbi Moslet Adam & Eve - A Divine Comedy (2015) című operájában | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2018. nov. 15-16.)
Horváth László | Ünnepélyes megnyitó | CC |
Lengyel Anna | Szembenézés: a verbatimszínház helye a színházban és a társadalomban | K |
Pandur Petra | 1956 dokumentumszínházi reprezentációi | K |
Dézsi Fruzsina | Identitásválság mint kultúra - A cigányság reprezentációja a kortárs magyar színházban | K |
Fekete Ágnes | Látni, amit nem szabad - A posztdramatikus színház áttekintése Jérôme Bel Gala című előadása kapcsán | K |
Kis Petronella | „Kabaré-komponista vagyok” - A parodista Csáth Géza önmagyarázó gúnydrámája | K |
Karácsony Szilvia | Molnár Ferenc és a Vígszínházi per | K |
Kovács Alexandra | Bariton Bánk bán 2017-ben | K |
Lengyel Emese | Műfaji hagyományok a Farsangi lakodalom (1924) című vígoperában | K |
Máthé Tekla Noémi | Claus Guth „Szentivánéji álom-parafrázisa” a Mozart-Da Ponte trilógiában | K |
Németh Nikolett | A Roy Hart Központ és a hang szerepe a társas érintkezésben | K |
Vági Eszter | Társadalmi intervenció a színház és a színházpedagógia eszközeivel | K |
Antal Klaudia | Mozgásban a szó - A táncszínházi nevelési előadás műfaji kérdéseiről | K |
Bíró Árpád Levente | Önkéntesség: erdélyi magyar színházak a társadalmiasítás útján | K |
Nagy Dóra | „Rákos a Rák Jani” - A betegség artikulálódása Háy János drámáiban | K |
Gaál Veronika | Sérült testek Beckett drámáiban | K |
Antal-Bacsó Borbála | A szép, csúf és főleg rossz boszorkányokról | K |
Egri Petra | Divat és performativitás | K |
Mihály-Geresdi Zsófia | TEAMWORK - Csapatdinamika és közösségi alkotás a színház- és filmművészetben | K |
Pálla Orsolya | Rendezés vagy tanítás? - Zsótér Sándor rendezései a Színház- és Filmművészeti Egyetemen | K |
Cseh Dávid Sándor | Harmónia az egyensúly ellenében - a dzso-ha-kjú elve a középkori japán nó-játékban | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2017. nov. 11.)
Horváth László | Megnyitó | CC |
Antal Klaudia | Dokumentumszínház mint közösségi színház | K |
Pandur Petra | Elbeszélt és újrajátszott történelem - Papp András - Térey János: Kazamaták | K |
Doma Petra | A Nóra és az Otthon első színpadi adaptációi Japánban | K |
Závada Péter | Husserl és az epoché színpada | K |
Antal-Bacsó Borbála | Százarcú Bábszínpad - Szegény Dzsoni és Árnika tárgyakra, bábokra és egy színészre | K |
Bíró Árpád Levente | Felnőttszínházi rendezők a nagyváradi Állami Bábszínház színpadán az 1960-as években | K |
Bíró Árpád Levente | Kulturális nevelési tevékenységek színházi marketing-kommunikációs kontextusban | K |
Bogya Tímea Éva - Sorbán Csenge | Aiszkhülosztól Gennady Tartakovsky-ig | K |
Czenkli Dorka | Gaál Erzsébet, az avantgárd színház zabolátlan egyénisége | K |
Fekete Ágnes | Ruszt József színészpedagógiája | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2016. nov. 11-12.)
Horváth László | Ünnepélyes megnyitó - köszöntő | CC |
Fehér Euridiké | Kulturális és színházmarketing | K |
Geresdi Zsófia | A rituális tér - az emlékezet tere | K |
Bálint Eszter | Tér-dramaturgiák - Kortárs színházi tér-olvasatok mint a nézői részvétel kérdésfelvetései | K |
Baross Vanda Fatima | Repertoár és befogadó színházi jellemzők a Vígszínházban az aktuál művelődés- művészetpolitika tükrében | K |
Pandur Petra | 1956 reprezentációi a rendszerváltás utáni magyar színházban és drámában | K |
Lukács Anikó | Teremtő kegyetlenség - Ritualitás Edward Albee Nem félünk a farkastól című drámájában Antonin Artaud esszéinek tükrében | K |
Valkai Andrea | Nádasdy Kálmán és Oláh Gusztáv közös alkotói munkája a Magyar Állami Operaházban | K |
Cseh Dávid | Távoli poétikák - Arisztotelész és Zeami írásai drámáról és színházról | K |
Doma Petra | A Halál arca - Hanako és Rodin | K |
Czenkli Dorka | Gaál Erzsébet és Nádas Péter találkozása - Temetés - Gaál Erzsébet színháza | K |
Susovich Erika | Színházi események akadálymentesítése látássérültek számára - audionarráció | K |
Nagy Luca | A slam poetry, mint előadásforma, és mint esemény | K |
Pintér Géza | A nem színházi néző | K |
Závada Péter | A vers teatralitása és a szövegiség tendenciái az ezredforduló posztdramatikus színházában | K |
Rezek Borbála | Pintér Béla totális színháza | K |
Bacsó Borbála | Idős hölgyek bábszínpadon | K |
Varga Nóra | Identitás-konstrukciók a magyar bábszínpadon - A Sade márki 120 napja c. előadás genderszempontú elemzése | K |
Antal Klaudia | Öregedő társadalmunk idős és fiatal képeinek reprezentációja a részvételi színházban | K |