Műhelyeken kívüli tudományterületi konferenciák
Műhelyeken kívüli tudományterületi konferenciák
Jelmagyarázat a kötődéshez:
- C: collegista
- CC: egykori collegista
- K: Collegiumhoz kötődő kutató
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2016. nov. 11-12.)
Horváth László | Ünnepélyes megnyitó - köszöntő | CC |
Fehér Euridiké | Kulturális és színházmarketing | K |
Geresdi Zsófia | A rituális tér - az emlékezet tere | K |
Bálint Eszter | Tér-dramaturgiák - Kortárs színházi tér-olvasatok mint a nézői részvétel kérdésfelvetései | K |
Baross Vanda Fatima | Repertoár és befogadó színházi jellemzők a Vígszínházban az aktuál művelődés- művészetpolitika tükrében | K |
Pandur Petra | 1956 reprezentációi a rendszerváltás utáni magyar színházban és drámában | K |
Lukács Anikó | Teremtő kegyetlenség - Ritualitás Edward Albee Nem félünk a farkastól című drámájában Antonin Artaud esszéinek tükrében | K |
Valkai Andrea | Nádasdy Kálmán és Oláh Gusztáv közös alkotói munkája a Magyar Állami Operaházban | K |
Cseh Dávid | Távoli poétikák - Arisztotelész és Zeami írásai drámáról és színházról | K |
Doma Petra | A Halál arca - Hanako és Rodin | K |
Czenkli Dorka | Gaál Erzsébet és Nádas Péter találkozása - Temetés - Gaál Erzsébet színháza | K |
Susovich Erika | Színházi események akadálymentesítése látássérültek számára - audionarráció | K |
Nagy Luca | A slam poetry, mint előadásforma, és mint esemény | K |
Pintér Géza | A nem színházi néző | K |
Závada Péter | A vers teatralitása és a szövegiség tendenciái az ezredforduló posztdramatikus színházában | K |
Rezek Borbála | Pintér Béla totális színháza | K |
Bacsó Borbála | Idős hölgyek bábszínpadon | K |
Varga Nóra | Identitás-konstrukciók a magyar bábszínpadon - A Sade márki 120 napja c. előadás genderszempontú elemzése | K |
Antal Klaudia | Öregedő társadalmunk idős és fiatal képeinek reprezentációja a részvételi színházban | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2017. nov. 11.)
Horváth László | Megnyitó | CC |
Antal Klaudia | Dokumentumszínház mint közösségi színház | K |
Pandur Petra | Elbeszélt és újrajátszott történelem - Papp András - Térey János: Kazamaták | K |
Doma Petra | A Nóra és az Otthon első színpadi adaptációi Japánban | K |
Závada Péter | Husserl és az epoché színpada | K |
Antal-Bacsó Borbála | Százarcú Bábszínpad - Szegény Dzsoni és Árnika tárgyakra, bábokra és egy színészre | K |
Bíró Árpád Levente | Felnőttszínházi rendezők a nagyváradi Állami Bábszínház színpadán az 1960-as években | K |
Bíró Árpád Levente | Kulturális nevelési tevékenységek színházi marketing-kommunikációs kontextusban | K |
Bogya Tímea Éva - Sorbán Csenge | Aiszkhülosztól Gennady Tartakovsky-ig | K |
Czenkli Dorka | Gaál Erzsébet, az avantgárd színház zabolátlan egyénisége | K |
Fekete Ágnes | Ruszt József színészpedagógiája | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2018. nov. 15-16.)
Horváth László | Ünnepélyes megnyitó | CC |
Lengyel Anna | Szembenézés: a verbatimszínház helye a színházban és a társadalomban | K |
Pandur Petra | 1956 dokumentumszínházi reprezentációi | K |
Dézsi Fruzsina | Identitásválság mint kultúra - A cigányság reprezentációja a kortárs magyar színházban | K |
Fekete Ágnes | Látni, amit nem szabad - A posztdramatikus színház áttekintése Jérôme Bel Gala című előadása kapcsán | K |
Kis Petronella | „Kabaré-komponista vagyok” - A parodista Csáth Géza önmagyarázó gúnydrámája | K |
Karácsony Szilvia | Molnár Ferenc és a Vígszínházi per | K |
Kovács Alexandra | Bariton Bánk bán 2017-ben | K |
Lengyel Emese | Műfaji hagyományok a Farsangi lakodalom (1924) című vígoperában | K |
Máthé Tekla Noémi | Claus Guth „Szentivánéji álom-parafrázisa” a Mozart-Da Ponte trilógiában | K |
Németh Nikolett | A Roy Hart Központ és a hang szerepe a társas érintkezésben | K |
Vági Eszter | Társadalmi intervenció a színház és a színházpedagógia eszközeivel | K |
Antal Klaudia | Mozgásban a szó - A táncszínházi nevelési előadás műfaji kérdéseiről | K |
Bíró Árpád Levente | Önkéntesség: erdélyi magyar színházak a társadalmiasítás útján | K |
Nagy Dóra | „Rákos a Rák Jani” - A betegség artikulálódása Háy János drámáiban | K |
Gaál Veronika | Sérült testek Beckett drámáiban | K |
Antal-Bacsó Borbála | A szép, csúf és főleg rossz boszorkányokról | K |
Egri Petra | Divat és performativitás | K |
Mihály-Geresdi Zsófia | TEAMWORK - Csapatdinamika és közösségi alkotás a színház- és filmművészetben | K |
Pálla Orsolya | Rendezés vagy tanítás? - Zsótér Sándor rendezései a Színház- és Filmművészeti Egyetemen | K |
Cseh Dávid Sándor | Harmónia az egyensúly ellenében - a dzso-ha-kjú elve a középkori japán nó-játékban | K |
SZITU KONF - Színháztudományi Konferencia (2019. nov. 15-16.)
Horváth László | Ünnepélyes megnyitó | CC |
Egri Petra | A színre vitt divat: kortárs ruhaperformanszok | K |
Bálint Zsófia | Fehér ólom és egyéb mérgező anyagok - Sminkek a XVI-XVII. század színpadán | K |
Zoltán Áron | Bevezetés az előadóművészi verselemzés módszertanába | K |
Németh Nikolett | A szemiotikus khóra térnyerése a performatív eseményben | K |
Doma Petra | Sadayakko és Hanako Budapesten | K |
Váradi Ágnes | Magyar drámák hősnői a Vígszínház színpadán 1896 és 1918 között: Varsányi Irén szerepeiből | K |
Kalmár Balázs | „Van itt valaki” | K |
Szánthó-Rojas Monika | Egy magyar emigráns Spanyolországban (Orbók Lóránd: 1884-1924) | K |
Mohai Aletta | Anka Berićeva, egy életmű összegzése - Karagity Antal drámai munkássága | K |
Cseh Dávid Sándor | A „most” dobbanásai - A színpadi idő természetéről Zeami Tenko [cím japán írásjelekkel] című nó-drámája kapcsán | K |
Barta Nikolett | Az idősíkok kezelése Kárpáti Péter Tótferi és Pájinkás János című darabjaiban | K |
Kovács Viktor | Intrikusábrázolási azonosságok Vörösmarty Mihály Csongor és Tündéje és Gaál József A peleskei nótárius című tündérbohózata között | C |
Kovács Dominik | „Senyvedünk!…” - Az elhallgatás-alakzatok traumafeldolgozó jellege Bródy Sándor A tanítónő című művében | C |
Bíró Árpád Levente | Önkéntes. Színház. - Esettanulmány a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház önkéntesei által készített előadásokról | K |
Vági Eszter | Élményszínház születik | K |
Antal Klaudia | „Hollywood a Fehér Házba költözött”, avagy a politika teatralitása | K |
Pandur Petra | Múltfeldolgozás közösségi színházzal - MU Színház: Gyerekkorunk ’56 | K |
Adamovich Ferenc | Fizikai színházi tréning táncművészeknek | K |
Lengyel Emese | A nők helyzete Cecilie Ore és Bibbi Moslet Adam & Eve - A Divine Comedy (2015) című operájában | K |
Test-symposium konferencia (2021. jún. 11-12.)
Horváth Krisztina | Test-tájak: Tóth Krisztina novelláinak test- és tájpoétikája | K |
B. Kiss Mátyás | Köszöntő | K |
Zsadányi Edit | Dehumanizáció, nemek és nemzés kérdéseinek összefüggése Kertész Imre Kaddis a meg nem született gyermekért című művében - plenáris előadás | K |
Moklovsky Réka | A nadrág tisztessége és a szoknya csábereje - Androgünitás és nemváltás Virginia Woolf Orlando című művében | K |
Nyerges Csaba | „A testem diktál, látni és lélegezni még enged.” - A szorongás mibenléte Kiss Tibor Noé Inkognitó című regényében | C |
Szirák Anna | A hernyó-lány átváltozása: a lánytest ábrázolása Joseph Sheridan Le Fanu Carmilla című vámpírtörténetében | K |
Szarvas Réka | Nőies írás, szomatizált szöveg, textualizált test: a test és a szöveg kapcsolatának felfedése Gillian Flynn Éles tárgyak (2006) című regényében | K |
Fehér Enikő | „Csak a test emlékszik, az elme nem” - Az idegenség nyelve Molnár T. Eszter Teréz, vagy a test emlékezete című regényében | K |
Tarnai Csillag | Játékos szabadulás a testi fegyelmezettségből - Ottlik Géza Iskola a határon című regényének testpoétikai és játékontológiai elemzése | C |
Mosza Diána | A himlőhelyes, a szűz és az önfertőző - korporális karakterképzés az Iskola a határonban | CC |
Somogyi Katalin | A testetlenség mítosza Márton László: Árnyas főutca című regényében | K |
Gaál Gabriella | Ha a test beszélni kezd - Szvoren Edina, valamint Tóth Krisztina prózaköteteinek korporeális szempontú olvasata | K |
Kovács Dominik | A test és az identitás kérdései Tompa Andrea Omerta című regényében | C |
Kovács Viktor | Genealogikus összefüggések, testreprezentáció Láng Zsolt Bolyai című regényében | C |
Pártay Kata | A test határainak felszámolódása a Bakkhánsnőkben | CC |
Beszkid Judit | A lémnoszi nők | CC |
Pintér Kitti | Test és halandzsa - Garbalirbibarba Perbetirbi jérbég arbalarbattirbi narbaplórbójarba | K |
Santavecz Anita | Rembrandt eladja a holttestét - a test felbomlása Bródy Sándor Rembrandt-ciklusában | K |
B. Kiss Mátyás | A Párt ökle és az állam teste. A kollektív test képe mint az ideológiai legitimáció eszköze az ókorban és a XX. században | K |
Bass Judit | Az autopatográfia és a detektívtörténet összefonódó elbeszélésmódjai Karinthy Frigyes Utazás a koponyám körül című regényében | CC |
Polyák Enikő | Beteg testek színrevitele Németh László Irgalom című regényében | K |
Gregor Lilla | Az elbeszélhetetlen elbeszélésének módjai Nádas Péter Saját halál című művében | K |
Nagy Emese | A szabadulni vágyó lélek teste elfogy - Lelki problémák fizikai kivetülése Han Kang Növényevő című regényében | K |
Muntag Vince | „Mintha a testére írták volna.” Testtapasztalatok dramatizálása Molnár Ferenc műveiben | CC |
Nagy Dóra | A test tudat/lanság Egressy Zoltán, Háy János és Székely Csaba műveiben | K |
Egri Petra | Performatív test - abjektált test Marina Abramović Balkan Erotic Epic performanszában | K |
Németh Nikolett | A hangzó test mint egyediségünk megnyilatkozása | K |
Molnár Brigitta | Önmagunkkal szembesülve - tükröződések a képzőművészetben | K |
Az intermedialitás szemiotikai megközelítései konferencia (2023. november 10.)
Boros Lili | Megnyitó | CC |
Szívós Mihély | Interikonicitás és intermedialitás | K |
Varga Emőke | Illusztrált költői mű | K |
Benyovszky Krisztián | Verbális és vizuális jelterek interakciója | K |
Gráfik Imre | Tudás elsajátítás (kézműves mesterség) a verbalitás és vizualitás jegyében | K |
Uhl Gabriella | Alkotó/tértörténetek megjelenítésének lehetőségei a köztereken | K |
Daróczi Gabriella | A szöveg nélküli képkönyvek rendezettsége | K |
Borbíró Aletta | Dobd fel magad! - Dalszövegek jelentésváltozása újabb mediális rétegek hatására | K |
Mitnyán Lajos | Megjegyzések a Mesterséges Intelligencia által létrehozott esztétikai tárgyak szemiotikájához | K |
Nagy Fruzsina | Aketonet passim motívumának művészetközi vizsgálata a József és testvérei című tertalógiában | K |
Kolumbán Adrienn | Színpadra alkalmazott mítosz. A Béke Ithakában című színházi előadás intermediális vonatkozásai | K |
Újvári Edit | Kép és szöveg kölcsönhatások: Intermediális és interikonikus kapcsolatok Botticelli Venus-képein | K |
Boros Lili | Fényképezni tilos! Az intermedialitás fogalmi megközelítései a művészettörténetben és a szemiotikában, interpretációs alkalmazhatósága a konceptuális művészet példáin keresztül | CC |
Szívós Mihály - Vámos Hanna | Az iskolai szemléltetés metonimikus és szinekdochés ikonicitással az intermedialitás kontextusában | K |
Statisztikák
Rendezvények száma összesen | 6 | |
Megnyitók, köszöntők | 6 | |
Collegisták előadásai | 6 | |
Egykori collegisták előadásai | 6 | |
Collegiumhoz kötődő kutatók előadásai | 95 | |
Előadások száma összesen | 107 | |
Collegisták előadásai | 0 | |
Egykori collegisták előadásai | 0 | |
Collegiumhoz kötődő kutatók előadásai | 0 | |
Előadások száma összesen | 0 | |
Összes előadás | 107 |