Biológia-Kémia műhely
Biológia–Kémia Műhely
Műhelyvezető: Dr. Illés Anett, Imrefi Ildikó
Műhelytitkár: Fajka Lilla
A Műhelyről
A Biológia-Kémia Műhely az Eötvös József Collegium egyik legfiatalabb műhelye, mely 2007-ben alakult meg. Ezt megelőzően a biológus és vegyész hallgatók a Collegium (azóta több önálló műhelyre különvált) Természettudományi Műhelye által szervezett kurzusokat látogatták.
A biológia és a kémia napjaink leggyorsabban fejlődő tudományterületei közé tartoznak, ezért nagy hangsúlyt fordítunk arra, hogy a Collegiumba felvételt nyert tehetséges hallgatók megismerkedjenek a két terület aktuális kérdéseivel és legújabb vívmányaival. A műhely másik fő célja továbbá a kollégisták önálló kutatómunkájának ösztönzése és támogatása. Ezért a műhelyben lehetőséget biztosítunk arra, hogy a Collegiumba bekerülő tehetséges diákok az öt év befejezése után versenyképes, céltudatos kutatókká (kutatójelöltekké) váljanak, akik jó eséllyel pályázhatnak a doktori képzésre. A műhelytagok nagy része már az egyetem évei alatt bekapcsolódik valamilyen kutatásba, például az ELTE TTK Biológiai vagy Kémiai Intézetének valamelyik tanszékén, a SE, illetve az ELKH (volt MTA) TTK vagy KOKI valamelyik kutatócsoportjában.
A Műhely fő célkitűzései közé tartozik a középiskolai tehetséggondozásban való aktív részvétel is. Ennek keretében az Eötvös Collegium természettudományos tagjai által szervezett Eötvös Természettudományos Tábor, valamint a Collegium által szervezett Tehetségtábor lebonyolításában is nagy szerep jut a műhelytagoknak. 2012 óta minden nyáron a Műhely szerves része az Eötvös Természettudományos Tábor szervezői csapatának. A Tábor fontos feladata olyan középiskolások elérése, akik még érettségi előtt állnak, de már elhivatottak a természettudományok iránt. Ezeknek a diákoknak nyújt betekintést a Tábor az egyetemen folyó kutatásokba, valamint bemutatja az egyetemi és az egyetem elvégzését követő lehetőségeket is. A Tehetségtábor keretein belül végzős középiskolások hallgathatnak előadásokat a biológia és kémia területéről, valamint az egyetem által biztosított lehetőségekről 2013 óta minden év januárjában.
A Műhely az előbb említett rendezvényei során nemcsak a kutatói beállítottságú, hanem a tanári ambíciókkal rendelkező műhelytagok is nagymértékben fejleszthetik képességeiket és együtt fejlődhetnek a középiskolásokkal, a Műhely pedig ezúton is hozzájárul a természettudományok iránt elhivatott kutatók és tudós-tanárok utánpótlásának biztosításához. A tanárszakos hallgatók a Collegium Tanárképzési Munkacsoportjának is tagjai.
A jelenleg érvényben lévő műhelyszabályzat itt érhető el.
Felvételizőknek
Kiket várunk a Biológia-Kémia műhelybe?
- Elsősorban biológia vagy kémia alap-, mester- vagy osztatlan tanárszakos hallgatókat az ELTE-ről.
- Másodsorban az ezen szakok határterületén tanulókat, akiket érdekel az élet vagy a vegyületek tudománya.
Miért jó választás a Biológia-Kémia műhely?
- Mert a műhelyóráinkon érdekes előadásokat hallhatsz, elmerülhetsz a kémia és a biológia rejtelmeiben az egyetemi kurzusokon túlmutatóan is, fejlesztheted a „soft skilljeidet”, foglalkozhatsz szakcikkek olvasásával, feldolgozásával és kritikájával – csak hogy néhány példát említsünk.
- Mert a műhelyóráinkat a tagokkal megbeszélve közösen alakítjuk ki úgy, hogy mindenki igényeinek megfeleljenek.
- Mert bármikor bármelyik tagra számíthatsz tanulmányi vagy személyes ügyekben.
- Mert egy szuper nyári tábor szervezésében is részt vehetsz, miközben nem csak szakmailag, de szociálisan is fejlődsz.
- Mert egy nagyszerű közösség tagja lehetsz, akik a szakmai programok mellett rendszeresen kirándulnak, sütögetnek, játszanak vagy csak éppen beszélgetnek együtt.
- (Mert életed legfinomabb bográcsban készült ételeit kóstolhatod meg hihetetlen, de igaz történetek hallgatása közben.)
A műhely szakmai vezetői
Dr. Illés Anett műhelyvezető
Imrefi Ildikó műhelyvezető
Prof. Dr. Hudecz Ferenc szakmai mentor
Kóczán György szakmai mentor
korábbi műhelyvezetők: Papp Diána (2007-2010), Hudecz Ferenc (2010-2016)
A műhely aktív tagjai a 2022/2023 tanév tavaszi félévében:
Név | Felvétel éve | Szak | Státusz |
---|---|---|---|
Ajtai Boglárka | 2019 | Kémia-matematika osztatlan tanári | Aktív |
Antal Virág | 2022 | Biológus MSc | Aktív |
Babcsányi István József | 2021 | Vegyész MSc | Aktív |
Balázs Sámuel | 2022 | Biológia-történelem osztatlan tanári | Aktív |
Bodó Sándor | 2023 | Biológia BSc | Aktív |
Börzsönyi Emma | 2024 | Biológia BSc | Aktív |
Czakó Boróka | 2024 | Kémia BSc | Aktív |
Cziráki Boglárka | 2023 | Kémia BSc | Aktív |
Endreffy Janka Ágnes | 2024 | Biológia BSc | Aktív |
Fajka Lilla | 2021 | Biotechnológia MSc | Aktív |
Gyimesi Petra Kata | 2024 | Biológia BSc | Aktív |
Horony Zsófia | 2021 | Biológius MSc | Aktív |
Ittzés Klára | 2023 | Biológia-német osztatlan tanári | Aktív |
Jeney Petra Panna | 2023 | Kémia BSc | Aktív |
Kele-Jókuthy János | 2023 | Kémia BSc | Aktív |
Kiss Mihály | 2023 | Kémia BSc | Aktív |
Pál Bence | 2024 | Kémia BSc | Aktív |
Sajósi Benedek | 2022 | Kémia BSc | Aktív |
Sebe Anna Eszter | 2019 | Kémia-matematika osztatlan tanári | Aktív |
Takács Attila | 2023 | Kémia BSc | Aktív |
Rácz Dorottya Szilvia | 2020 | Biológus PhD | Aktív (Senior) |
Telek András | 2016 | Vegyész PhD | Aktív (Senior) |
Tóth Balázs | 2018 | Biológus PhD | Aktív (Senior) |
Zsignár-Nagy Barnabás | 2021 | Vegyész PhD | Aktív (Senior) |
Dömölki Borbála | 2020 | Vegyész PhD | Tiszteletbeli |
Filipszki László | -2016 | Biológia-kémia tanár | Tiszteletbeli |
Šiška Dávid | (2018) | Kémiatanár | Tiszteletbeli |
Cserna Péter Barnabás | 2024 | Biológia BSc | Tiszteletbeli, aktív |
Németh Rita | 2023 | Biológus MSc | Tiszteletbeli, aktív |
Pallér Anna Mária | 2024 | Biológia BSc | Tiszteletbeli, aktív |
2017-től kezdődően:
Baglyas Márton, Balogh Eszter, Bányai Vidor, Barabás Gergő, Buru Petra, Csorba Benjámin, Elekes Péter, Erdei Anna Laura, Fülöp Máté, Garamszegi Péter, Hegedüs Panna, Hudáky Márton, Illés Anett, Janosov Milán, Jóna Kristóf, Keresztes Fanni, Koczor Bálint, Kovács Gellért Gábor, Krausz Sarah Laura, Kukor Dániel, Lajer Panna, Marcsó Soma, Marosi Vanda, Németh Norbert, Pitlik László, Pusztai Árpád, Sályi Gergő, Samu Viktor, Szabó Lili, Szatmári Réka, Székely Eszter, Széles Aliz, Szemes András, Tamás Bálint, Telek András, Térmeg Anita, Zsilák Borbála, Filipszki László, Bartos Violetta, Kékesi Attila, Malatinszky Adél Klára, Sass Lujza Fióna, Nagy János, Baji Boglárka Csenge, Szebik Huba, Bodnár Emma
Korábbi félévek műhelyórái
a műhely által meghirdetett vagy befogadott collegiumi szemináriumok
Félév |
Műhelyóra címe |
Rövid leírás |
2024. tavasz |
A biológia és a kémia határterületei 6. |
Szakcikkolvasási technikák, kiscsoportos cikkolvasás, kritikus gondolkodásunk fejlesztése. Meghívott előadók változatos témájú előadásai. |
2023. ősz |
Műhelytörténet és tudományfilozófia |
Műhelyünk arculatának tudatos fejlesztése, frissítése, a műhely történetének feltárása, és az alumni tagok felkutatása. Tudományfilozófiai ismereteink bővítése. |
2023. tavasz |
A biológia és a kémia határterületei 5. |
Irodalmazás, hivatkozáskezelés, képszerkesztés és absztrakt készítésének diszkutálása. A tanultak alapján csoportmunkában tudományos poszter vagy TDK típusú előadás készítése és bemutatása a műhelytagoknak. |
2022. ősz |
A biológia és a kémia határterületei 4 |
Jó ismeretterjesztő előadás elemeinek diszkutálása. Különböző hosszúságú (liftbeszéd, 10 perc, 30 perc) ismeretterjesztő előadások készítése, és bemutatása a műhelytagoknak. |
2022. tavasz |
A biológia és a kémia határterületei 3 |
(1) A műhelytagok közös megbeszéléssel egybekötött előadásai kutatómunkájukról. (2) Szakcikkolvasási készségek fejlesztése csoportos projektmunka keretében változatos témákban. |
Tudománykommunikáció a természettudományokban |
A tudományos ismeretterjesztés különböző formáinak megismerése gyakorlati projektfeladatok keretében. |
|
2021. ősz |
A biológia és a kémia határterületei 2 |
(1) Python programozás a természettudományokkal összefüggésben alapozó és haladó szinten projektmunka keretében. (2) A komplex természettudományos tárgy tanításával kapcsolatos készség- és tananyagfejlesztés (tanárszakosoknak). |
2021. tavasz |
A biológia és a kémia határterületei |
(1) A tudománykommunikáció módszerei különböző előképzettséggel rendelkező csoportoknak (tematika: a hidrogén). (2) Beszélgetések volt műhelytagokkal tudományos pályájukról, kutatási témájukról, a kutatói életről és a külföldi lehetőségekről. |
2020. ősz |
Fejezetek a biológia és a kémia köréből |
A COVID-19 járvány különböző aspektusainak feldolgozása (pl. statisztikai módszerek és járványmodellek, kommunikáció és dezinformáció a járvánnyal összefüggésben, a járvány hatása az emberi viselkedésre, a járvány hatása a közoktatásra). |
2020. tavasz |
Irodalomkutatási módszerek a természettudományban |
Szakmai idegen nyelvi ismeretek és készségek fejlesztése szakmai témájú cikkek feldolgozásán keresztül. |
2019. ősz |
A biológia és a kémia határterületei |
(1) A műhely korábban végzett tagjai által tartott előadásokon keresztül betekintés aktuális kutatási témákba. (2) Az egyetemi és tudományos életben szükséges ’soft skillek’ fejlesztése – előadókészség. (3) A kutatás világa – az egyetemi képzés során és azt követően. (4) Diszkusszió és kerekasztal az ELTE kutatóképzésének helyzetéről. |
Tehetséggondozási formák a gyakorlatban (befogadott) |
A 2019. évi Eötvös Természettudományos Tábor szervezése és lebonyolítása során szerzett gyakorlati tapasztalatok értékelése és a jövőbeli továbbfejlesztési lehetőségek vizsgálata. A kurzust a tábor főszervezője szervezte a tábor lebonyolításában résztvevő műhelyek tagjainak. |
|
2019. tavasz |
Természettudományos szakszövegolvasó szeminárium |
(1) Angol nyelvű kritikai szakcikkolvasás csoportokban a kémia, az infraindividuális biológia és a szupraindividuális biológia területeiről. (2) OTDK résztvevők előadásainak meghallgatása és segítő véleményezése. (3) Az őszre tervezett kerekasztal-beszélgetés előkészítése az ELTE TTK aktuális kihívásairól és problémáiról. (4) A tanárszakos hallgatók részt vehettek a Tanárképzési Munkcsoport által szervezett (reál szakos) szakmódszertani szemináriumon, melynek alkalmait gyakorló középiskolai tanárok tartották. |
2018. ősz |
Irodalomkutatási módszerek a természettudományban |
(1) Az egyetemi és tudományos életben szükséges ’soft skillek’ fejlesztése – tudományos cikkek kritikai olvasása, konferenciaelőadás készítése és tartása, kritika megfogalmazása. (2) Szakmai előadások a biológia, illetve a kémia területéhez kapcsolódóan. |
Angol szaknyelv C1 (befogadott) |
Szakmai idegen nyelvi ismeretek és készségek fejlesztése. A kurzust az Angol-Amerikai Műhely szervezte. |
|
Tehetséggondozási formák 3. (befogadott) |
A 2018. évi Eötvös Természettudományos Tábor szervezése és lebonyolítása során szerzett gyakorlati tapasztalatok értékelése és a jövőbeli továbbfejlesztési lehetőségek vizsgálata. A kurzust a tábor főszervezője szervezte a tábor lebonyolításában résztvevő műhelyek tagjainak. |
|
2018. tavasz |
Fejezetek a természettudományokból 4. |
A kutatói és a tanári pályához nélkülözhetetlen készségek fejlesztése (szóbeli kommunikáció, szakmai szövegértés és íráskészség, időmenedzsment). |
Természettudományos szakszöveg-olvasó szeminárium (angol nyelven) |
Angol szaknyelvi kompetenciák fejlesztése szakcikkek feldolgozásán keresztül. |
|
2017. ősz |
Bevezetés a statisztikába |
A kutatói pályához szükséges statisztikai alapismeretek gyakorlati alkalmazásokkal. |
2017. tavasz |
Fejezetek a természettudományokból 3. |
A kutatói és a tanári pályához nélkülözhetetlen készségek fejlesztése. |
Természettudományos szakszövegolvasó szeminárium (angol nyelven) |
Angol szaknyelvi kompetenciák fejlesztése szakcikkek feldolgozásán keresztül. |
Rendezvények a közelmúltban a műhely szervezésében vagy közreműködésével
2017-ig visszamenően
- X. Eötvös Természettudományos Tábor (2023. július 31 – augusztus 6.) – biológia és kémia szekció
- XXIV. Eötvös Konferencia (2023. május 5 – 6.) – biológia és kémia szekciók
- X. Eötvös József Tehetséggondozó Tábor (2023. január 30 - február 4.) – biológia és kémia szakos programok
- IX. Eötvös Természettudományos Tábor (2022. július 18-24.) – biológia és kémia szekció
- III. De rerum natura – de Naturae rebus műhelykonferencia (2022. május 7.)
- XXIII. Eötvös Konferencia (2022. április 22-23.) – biológia-kémia szekció
- Tehetségtábor IX. (2022. április 7-10.) – biológia és kémia szakos programok
- XXII. Eötvös Konferencia (2021. április 23-24.) – biológia-kémia szekció
- XXI. Eötvös Konferencia (2020. szeptember 25-26.) – biológia és kémia szekció
- Tehetségtábor VIII. (2020. január 27. – február 1.) – biológia és kémia szakos programok
- II. De rerum natura – de Naturae rebus műhelykonferencia (2019. december 6)
- VIII. Eötvös Természettudományos Tábor (2019. július 22-28.) – biológia és kémia szekció
- XX. Eötvös Konferencia (2019. április 12-13.) – biológia és kémia szekció
- Tehetségtábor VII. (2019. január 21-26.) – biológia és kémia szakos programok
- De rerum natura – de Naturae rebus műhelykonferencia (2018. november 18)
- VII. Eötvös Természettudományos Tábor (2018. július 23-29.) – biológia és kémia szekció
- XIX. Eötvös Konferencia (2018. április 20-21.) – biológia és kémia szekció
- Tehetségtábor VI. (2018. január 22-26.) – biológia és kémia szakos programok
- VI. Eötvös Természettudományos Tábor (2017. július 24-30.) – biológia és kémia szekció
- XVIII. Eötvös Konferencia (2017. április 28-29.) – biológia és kémia szekció
- Tehetségtábor V. (2017. január 23-27.) – biológia és kémia szakos programok
Jelentősebb eredmények és konferenciarészvételek
2018-ig visszamenően
Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíj
Név |
Év |
Filipszki László |
2021 |
Kékesi Attila |
2021 |
Barabás Gergő |
2018, 2019 |
Csorba Benjámin |
2018 |
Új Nemzeti Kiválóság Program
Név |
Év |
Sajósi Benedek |
2022 |
Tóth Balázs |
2022 |
Babcsányi István |
2021 |
Szebik Huba |
2019 |
Telek András |
2018 |
Tóth Balázs |
2018 |
Egyéb eredmények
Név |
Eredmény |
Ajtai Boglárka | Klebersberg Képzési Ösztöndíj Program (2023) |
Kékesi Attila | Kékesi Attila - Klebersberg Képzési Ösztöndíj Program (2022) |
Sajósi Benedek | Richter Gedeon Talentum Alapítvány Ösztöndíj (2022) |
Szebik Huba | Doktorandusz Kiválósági Ösztöndíj (2022) |
Telek András | Kooperatív Doktori Program (2021) |
Babcsányi István |
Miniszterelnöki Ösztöndíj (2022) |
Barabás Gergő |
ELTE TTK Szakmai Ösztöndíj (2018) |
Fülöp Máté |
ELTE TTK Tudományos Ösztöndíj (2018, 2019) |
Imrefi Ildikó |
ELTE TTK Kar Kiváló Hallgatója (2018), ELTE TTK Tudományos Ösztöndíj (2018) |
Szebik Huba |
ELTE TTK Tudományos Ösztöndíj (2019, 2020) |
Zsilák Borbála |
ELTE TTK Tudományos Ösztöndíj (2018) |
2018 előtti jelentősebb eredmények
Konferenciarészvételek
Konferencia |
Résztvevő műhelytag(ok) |
OTDK (2023) | Bodnár Emma (I. helyezés), Rácz Dorottya Szilvia (III. helyezés), Tóth Balázs (II. helyezés, Környezettudományi TDK Különdíj) |
XXIV: Eötvös Konferencia (2023) | Babcsányi István, Bodnár Emma, Dömölki Borbála, Fajka Lilla, Rácz Dorottya Szilvia, Tóth Balázs |
XXVII. Bolyai Konferencia (2023) | Babcsányi István, Dömölki Borbála |
12th IMPRS NeuroCom Summer School (2023) | Rácz Dorottya Szilvia |
16th International Symposium on Biocatalysis and Biotransformations – BIOTRANS (2023) | Telek András |
Elemorganikus és Heterociklusos Munkacsoport ülése (2023) | Zsignár-Nagy Barnabás |
BTDK (2022) | Rácz Dorottya Szilvia (I. helyezés) |
8th European Student Conference on Behaviour & Cognition (2022) | Rácz Dorottya Szilvia |
Magyar Etológiai Társaság XXIV. konferenciája (2022) | Rácz Dorottya Szilvia |
KOKI Intézeti Napok (2022) | Szebik Huba |
III. De rerum natura – de Naturae rebus műhelykonferencia (2022) |
Filipszki László, Rácz Dorottya, Fajka Lilla, Dömölki Borbála, Šiška Dávid, Zsignár-Nagy Barnabás, Babcsányi István, Sebe Anna, Malatinszky Adél, Ajtai Boglárka, Barabás Gergő |
OFKD (2022) |
Tóth Balázs |
Erdészeti Tudományos Konferencia (2022) |
Tóth Balázs |
FIBOK22 (2022) |
Telek András |
XXIII. Eötvös Konferencia (2022) |
Dömölki Borbála |
Bolyai Konferencia (2022) |
Dömölki Borbála, Šiška Dávid |
5th Hungarian Neuroscience Doctoral Conference for Undergraduate Students, Graduate Students and Junior Post-Docs (2021) |
Bartos Violetta |
International Neuroscience Meeting – IBRO Meeting (2021) |
Bartos Violetta |
Magyar Ökológus Kongresszus, Clonal Plant Meeting (2021) |
Tóth Balázs |
kari TDK konferencia (2021) |
Malatinszky Adél, Tóth Balázs |
OTDK (2021) |
Tóth Balázs (I. helyezés) |
XVII. Italian-Hungarian Symposium on Spectrochemistry (2021) |
Dömölki Borbála |
XXI. Eötvös Konferencia (2020) |
Kékesi Attila, Šiška Dávid |
Magyar Bioinformatikai Társaság Bioinformatikai Konferenciája (2020) |
Dankó Benedek |
Magyar Mikrobiológiai Társaság 2020. Évi Nagygyűlése |
Imrefi Ildikó |
Fiatal Biotechnológusok Konferenciája (2020) |
Imrefi Ildikó |
kari TDK konferencia (2020) |
Tóth Balázs (ÖKK különdíj), Szebik Huba |
17. MITT konferencia (2020) |
Szebik Huba |
HUNDOC 2020 konferencia (2020) |
Szebik Huba |
II. De rerum natura – de Naturae rebus műhelykonferencia (2019) |
Ajtai Boglárka, Barabás Gergő, Bartos Violetta, Dankó Benedek, Filipszki László, Fülöp Máté, Kékesi Attila, Lajer Panna, Maloveczky Gyula, Marcsó Soma, Sebe Anna, Šiška Dávid, Szebik Huba, Tamás Bálint, Tóth Balázs |
kari TDK konferencia (2019) |
Barabás Gergő, Csorba Benjámin, Szebik Huba, Telek András, Térmeg Anita, Zsilák Borbála |
KOKI Intézeti napok (2019) |
Szebik Huba |
OTDK (2019) |
Csorba Benjámin (Magyar Égéstudományi Bizottság díja – ezüst fokozat), Szebik Huba (II. helyezés), Telek András (részvétel), Térmeg Anita (részvétel), Zsilák Borbála (I. helyezés) |
XX. Eötvös Konferencia (2019) |
Csorba Benjámin, Fülöp Máté, Szebik Huba, Telek András, Térmeg Anita, Zsilák Borbála |
Bolyai Konferencia (2019) |
Csorba Benjámin, Fülöp Máté, Szebik Huba |
ÚNKP Konferencia (2019) |
Telek András |
Szent-Györgyi Albert Konferencia (2019) |
Csorba Benjámin |
Power of Microbes (2019) |
Imrefi Ildikó |
6th ECBS/LS-EuChemS Madrid (2019) |
Telek András |
De rerum natura – de Naturae rebus műhelykonferencia (2018) |
Barabás Gergő, Csorba Benjámin, Filipszki László, Fülöp Máté, Garamszegi Péter, Szebik Huba, Tamás Bálint, Telek András, Térmeg Anita, Zsilák Borbála |
kari TDK konferencia (2018) |
Barabás Gergő (továbbjutás), Csorba Benjámin (továbbjutás), Szebik Huba (2. hely, Bolyai különdíj, közönségdíj, továbbjutás), Telek András (Alkímia ma előadói díj, továbbjutás), Térmeg Anita (1. hely, továbbjutás), Zsilák Borbála |
16. MITT konferencia (2019) |
Szebik Huba (első- és társszerzős poszter) |
FENS Meeting (2018) |
Szebik Huba (társszerzős poszter) |
FutureUp (2018) |
Szebik Huba (társszerzős poszter) |
II. Móra Interdiszciplináris Konferencia (2018) |
Telek András |
VII. Eötvözet Konferencia (2018) |
Barabás Gergő, Telek András |
XIX. Eötvös Konferencia (2018) |
Fülöp Máté |
Országos Felsőoktatási Környezettudományi Diákkonferencia (2018) |
Imrefi Ildikó |
V. Kárpát-medencei Szakkollégiumi Konferencia (2018) |
Zsilák Borbála |
A műhelytagok néhány megjelent publikációja
2018-ig visszamenően
- L. Biro, C. Miskolczi, H. Szebik, B. Bruzsik, Z. K. Varga, L. Szente, M. Toth, J. Halasz, E. Mikics, (2023). Post-weaning social isolation in male mice leads to abnormal aggression and disrupted network organization in the prefrontal cortex: Contribution of parvalbumin interneurons with or without perineuronal nets, Neurobiology of Stress, 25, 100546. https://doi.org/10.1016/j.ynstr.2023.100546.
- Telek, A. et al. (2023), Opine dehydrogenases, an underexplored enzyme family for the enzymatic synthesis of chiral amines, Biotechnology and Bioengineering, 120(10), 2793-2808. https://doi.org/10.1002/bit.28469.
- B. Dömölki et al, Sorption of selected pharmaceuticals on river benthic biofilms formed on artificial substrata, Ecological Indicators, Volume 138, 2022, 108837, https://doi.org/10.1016/j.ecolind.2022.108837.
- Marie-Kristin, W., Pavel, K., Makarov, D., Telek, A., Becker, T., von Wrisberg, M.-K., Schneider, S., & Kielkowski, P. (2022). Clickable report tags for identification of modified peptides by mass spectrometry. Journal of Mass Spectrometry, e4812. https://doi.org/10.1002/JMS.4812
- Rácz, D. (2021). Biológiai érdekességek. Bon-BOM. 10(5), 5-10.
- Fábián, E., Kékesi, A., & Rajkai, T. (2021). Rezonanciakísérlet myDAQ eszközzel – a számítógéppel segített fizikatanítás lehetőségei a középiskolai tehetséggondozásban. FIZIKAI SZEMLE, 71(4), 122–125.
- Bruzsik, B., Biro, L., Zelena, D., Sipos, E., Szebik, H., Sarosdi, K. R., Horvath, O., Farkas, I., Csillag, V., Finszter, C. K., Mikics, E., & Toth, M. (2021). Somatostatin neurons of the bed nucleus of stria terminalis enhance associative fear memory consolidation in mice. The Journal of Neuroscience, JN-RM-1944-20. https://doi.org/10.1523/jneurosci.1944-20.2020
- Knapp, D. G.*, Imrefi, I.*, Boldpurev, E., Csíkos, S., Akhmetova, G., Nagy-Berek, P. J., Otgonsuren, B., Kovács, G. M. (2019). Root colonizing endophytic fungi of the dominant grass Stipa krylovii from a Mongolian steppe grassland. Frontiers in microbiology, 10, 2565.
- Barabás Gergő: English Errors in a Hungarian Secondary-School Book – A Case Study, The Black Friday Proceedings, 137-144
- Imrefi Ildikó: Fungal Planet decription sheets, Persoonia – molecular phylogeny and evolution of fungi (2019), 868-950
- Lajer Panna: Comparing the effects of uncoated nanostructured surfaces on primary neurons and astrocytes, J Bomed Mater Res A. (2019 jún. 3.) doi: 10.1002/jbm.a.36743.
- Lajer Panna: Modification of Glial Attachment by Surface Nanostructuring of SU-8 Thin Films in Proceedings 2018, 2(13), 1016; https://doi.org/10.3390/proceedings2131016