Cathedra Magistrorum 2021

Cathedra Magistrorum 2021
10/04 - 10/06

2021. október 04. - 2021. október 06.

Eötvös József Collegium

10/04 - 10/06

2021. október 04. - 2021. október 06.

Eötvös József Collegium


A Cathedra Magistrorum (CM), Tanárakadémia kezdeményezése 2010-ben indult útjára az ELTE Eötvös József Collegiumban, melynek fő célkitűzése, hogy a tanár szakos hallgatókat megerősítse és támogassa abban az elhatározásukban, hogy tanárok legyenek, megtalálják és kialakítsák saját tanári profiljukat, valamint felépítsék egyéni tanári tudásukat és gondolkodásmódjukat. A Cathedra Magistrorum a tanárság és a tanulás kutatását középpontba állítva a tudóstanár utánpótlás képzéséhez kíván hozzájárulni, szorosan kapcsolódva ezzel az Eötvös Collegium hagyományaihoz. A Cathedra Magistrorum alapítója és szakmai vezetője Prof. Dr. Feld-Knapp Ilona, egyetemi tanár.

A Cathedra Magistrorum megalapítása óta minden évben műhelymunkát szervez, amely lehetőséget ad a tanári pálya és a tanárság, illetve a tanulás kutatása iránt kiemelten érdeklődő hallgatók, doktoranduszok és gyakorló tanárok számára egyaránt, hogy a tanítás- és tanuláskutatás legújabb eredményeit megismerhessék. A műhelymunkákban hazai és külföldi neves oktatók és kutatók vesznek részt (https://eotvos.elte.hu/szakmai-munka/cathedra-magistrorum).

A Cathedra Magistrorum ez évi műhelymunkájára 2021. október 4. és 6. között kerül sor. A CM hagyományaihoz híven az első nap szakmai programját megnyitja az érdeklődő hallgatók és kollégák számára, így 2021. október 4-én 13 órától szeretettel várja az Eötvös Collegiumban a program iránt érdeklődőket. A műhelymunka meghívott előadója ezúttal Dr. Thomas Fritz, a Bécsi Egyetem oktatója és kutatója, aki „Mehrsprachigkeit, eine neue Herausforderung oder eine alte Normalität” címmel tart előadást és workshopot. Az előadásban bemutatásra kerül egy kutatási projekt eredményei, valamint gyakorlati példák alapján egyrészt Bécs városának példáján a többnyelvű társadalmi realitás, másrészt az iskolai oktatásban jelenlévő tanulói többnyelvűség. Az előadást követő workshop lehetőséget nyújt konkrét, a tanítás gyakorlatából származó példák elemzésén keresztül a témával való mélyebb foglalkozásra, elméleti és gyakorlati szempontból egyaránt.

Részletes program